Ako funguje vzdialená spolupráca?
Jedním z nejčastějších využití chytrých brýlí v průmyslovém prostředí je vzdálená podpora. Jejich implementace ve firmách umožňuje okamžitou pomoc při řešení závad, servisu, údržbě a mnoho dalšího. Navíc se jedná se o ideální řešení při omezeném cestování nebo pro propojení týmů, nezávisle na místě, kde se zrovna nacházejí. Ze zkušenosti také víme, že je možné řešit většinu servisních situací vzdáleně s pomocí „experta na telefonu“.
Jak vzdálená spolupráce funguje?
V rámci vzdálené podpory propojujeme 2 uživatele – experta, který používá počítač nebo mobilní zařízení a technika na místě s chytrými brýlemi. Vzdálený expert vidí v přímém přenosu práci technika s brýlemi, což umožňuje spolupráci v reálném čase.
Na rozdíl od jiných technologií jako je mobilní telefon nebo tablet, brýle technika na místě nijak neomezují. Display brýlí je umístěn v zorném poli technika, který tak má volné ruce pro práci po celý čas. Brýle jsou navíc lehké a není tedy problém je nosit po celou dobu pracovní směny. Samozřejmostí je pak kompatibilita s ochrannými pracovními pomůckami.
K hovoru lze připojit více účastníků včetně externích expertů. Vzdálení experti mohou zasílat soubory, zakreslovat, zvýrazňovat a stále vidí co technik dělá. Díky tomu se eliminuje například zdlouhavé hledání v papírových návodech. Komunikace ve výrobním závodě může být výzvou, proto brýle disponují funkcí potlačení hluku v průmyslových prostředích.
Velkou výhodu je snadná implementace během pár hodin a jednoduché ovládání i bez předešlých zkušeností se vzdálenou podporou.
Proč využívat právě vzdálenou podporu a jaké jsou její benefity?
Příklady využití:
- Okamžité spojení servisních techniků s operátorem na místě
- Interní komunikace v týmu mezi odborníkem a juniornějším technikem
- Vzdálené zaškolování nových operátorů
- Vzdálená podpora zákazníkům při práci s Vašimi zařízeními
- Vzdálená instalace zařízení a následné uvedení do provozu
- Komunikace techniků mezi jednotlivými pobočkami společností
- Provádění technických inspekcí a auditů
Příklady benefitů:
- Řešení pro omezené cestování a snížení prostojů ve výrobě
- Snížení počtu servisních výjezdů, snížené cestovní náklady
- Zvýšení efektivnosti servisního týmu a servisních služeb
- Pomoc operátorům údržby, zrychlení identifikace a řešení problémů
- Okamžité sdílení servisních postupů mezi týmy v reálném čase
- Zrychlení přenosu znalostí v týmu a zaškolení u juniornějších techniků
- Zvýšení zákaznické spokojenosti a kvality SLA
Software pro využití vzdálené podpory
Ubimax xAssist
- Aplikace xAssist od společnosti Ubimax, lídra na světovém trhu pro řešení s využitím chytrých brýlí, je jedna z nejpokročilejších aplikací pro vzdálenou podporu a okamžité řešení problému.
- Využívá ji například společnost BMW v celé své dealerské síti v USA nebo Coca – Cola ve svých logistických centrálách.
- Aplikace je plně lokalizována i do českého jazyka.
Microsoft Teams
Nejrozšířenější firemní aplikace a komunikační standard u množství firem v České a Slovenské republice. Běžně se používá s RealWear HMT-1.
Vuforia Chalk
Vuforia Chalk od společnosti PTC, světového lídra v oblasti rozšířené reality, CAD, PLM, IoT, je také skvělou volbou pro profesionální průmyslové potřeby.
TeamViewer Pilot
TeamViewer Pilot je aplikace specializovaná pro mobilní zařízení, kterou lze využít i na chytrých brýlích pro vzdálenou podporu.
Cisco Webex
Cisco Webex je přední podnikové řešení.
Využívá se především pro videokonference či online schůzky.
Chytré brýle RealWear HMT-1 jsou vhodným řešením, které zvýší efektivitu celého týmu, urychlí diagnostiku závad, snižuje cestovní náklady a prostoje ve výrobě. Pomocí této technologie vytváříme řešení pro zlepšení procesů ve výrobě, logistice, servisu, údržbě a v dalších oblastech. Návratnost investice bývá obvykle pár servisních výjezdů, z/do zahraničí jsou to 1-2 cesty.
Jak efektivně chytré brýle fungují dokazuje i to, že je již využívají i přední světové společnosti jako BMW, Porsche, VW, Trumph, Krones, Messer, Mazak, KraussMaffei, Schlumberger, … a další společnosti v České a Slovenské republice.
Stále si nejste jisti s využitím chytrých brýlí ve Vaší společnosti? Rádi poradíme a upřesníme veškeré specifikace. Kontaktujte nás.